just get back up when it knocks you dooown

juste ! fick nya pengar på kortet igår. tack och lov för jag har lite saker jag måste köpa

 en dunjacka

 nytt fransk manikyr-sett

 ett par jeans

 en ny BUS

 en kofta

 present till lilla cindy

nåt sånt..



ah, fixade precis mina naglar, jag har världens bästa tips till er som tycker det är svårt att göra fransk manikyr.
du behöver:
acceton/nagellackborttagningsmedel
ett vitt och ett genomskinligt (kan vara lite rosa skiftningar eller nåt i det)
nån slags sminkborste, tex en som man använder till att sudda ut kajal med


börja med att ta det vita nagellacket och måla nageltippen. måla uppåt och inte åt sida. och det behöver inte vara alls noga, bara det täcker hela det "vita", ungefär såhär ser det ut när du är klar:


sen så tar du borsten och doppar den i lite acceton. men inte för mycket så det rinner ut på hela naglen. sen så drar du bara försiktigt med borsten utmed kanten där det vita är så att dt blir jämt och fint.
såhär typ:


så blir det såhär:


sen är det bara fortsätta med alla naglar på båda händerna.
när du är klar med det vita stryker du bara på ett lager med det genomskinliga på naglarna för att skydda och ge glans. sen är det klart :D
och såhär blir resultatet:



och det här med håret..
jag har ju inte fixat håret nu när jag har varit sjuk, så jag har inte kunnat ta några bilder på hur jag fixar det, så det gör jag imorgon om jag ska till skolan.

men sålänge kan jag ju skriva lite, jag ärligt talat hatar mitt hår.
men jag älskar hår.
ja, alltså ni fattar.
jag skulle helst ha långt äkta hår, men löshår duger.
jag plattar mitt hår varje dag, men det ska jag försöka sluta med, eftersom att jag somsagt vill få långt äkta och det går inte om jag sliter på det såhär.
men grejen är att när jag verkligen inte ens rööör mitt hår när jag har duschat, inte borstar, blåser, eller nånting, så blir det såhär;
(bilden är från när jag var blond)


skiitlockigt -.-
men om jag borstar det när jag har duschat så blir det inte riktigt lika lockigt. så för tillfället har jag gjort så att mitt löshår har samma lockar som jag får när jag inte plattar det, så slipper jag göra nånting med det på morgonen, det är bara sätta i det och sen är det klart typ.
så just nu ser mitt löshår ut såhär;


och när det är på ser det ut såhär ungefär;



så är det..
jaja, nu orkar jag inte skriva mer.
nu ska jag ta ett bad och peppa för skolan imån (H)

haha, hejdå :)

Kommentarer
Postat av: dinelvira

åh malin, du är verkligen bäst om du fixar min blogg !!

lösenordet kan du antagligen gissa, men epost adressen är [email protected] :D:D



KÄRLEK.

2009-09-29 @ 22:33:01
URL: http://elviralundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0