hajk

förhoppningsvis kommer det strax en header och jag kommer då uppdatera ganska ofta :)

idag ska antagligen jag, elvira & michelle fira henne lite i efterskott..
ett litet problem är bara att jag ha liiite dåligt med pengar just nu,
men det löser sig.
haha.

och när jag ändå håller på med ett inlägg kan jag ju passa på att klaga lite också.
igår kom jag hem från hajk med skolan. kul? inte alls.
vå åkte alltså ut till kyrkekvarn i torsdags. där hyrde vi kanoter till allihopa. vädret var ändå okej. inte direkt strålande sol och så, men det funkade. efter ett tag började det regna och allting blev blött.
men när vi väl kom fram efter sex timmars paddling, hade jag elvira och michelle riktigt roligt.
igentligen skulle alla tjejer sova i ett stor tält, men när vi kommer dit är det massa spinlad och en råtta där inne. usch. jag hatar spindlar.
så vi tre får sova i ett eget tält. men när vi väl har gått och lagt oss i våra sovsäckar och ligger och pratar och har skitkul känner jag att det rör sig vid min arm. men jag trodde bara att det kändes som det, för det gör det ju ibland? men jag tänkte att jag tittar så att det verkligen inte är nånting. så ser jag en stor fucking jävla spindel på min arm, och jag får panik och typ slänger mej över till elvira innan jag kommer på att jag måste ut ur tälter, så jag bara flyger ut. sen vägrade jag gå inte där på typ en halvtimma och ingela får kommer och leta igenom hela tältet. och michelle tog ut spindlen. så när den väl var ute övertalade jag mig själv att det omöjligt kunde vara fler spindlar där inne. så jag går in och tittar igenom alla hörn innan vi lägger oss ner igen.
efter ett par minuter så stelnar michelle till och bara "malin, gå ut härifrån nu"
då fattar jag att det naturligtvis är en spindel till därinne. så jag flyger ut igen.
så får både ingela och claes komma och skaka ut heeela tältet.
haha, och efter en halvtimma-en timma? går vi in igen. fortfarande livrädd. haha, men sen kom det tack och lov inga fler spindlar. och resten av kvällen hade vi verkligen skiiitkul !
dagen efter paddlar vi hem vid nio på morgonen och kommer inte fram förens vid fyra på eftermiddagen. då jag var helt dyblöt och höll på att avlida !
för vi åkte typ igenom en fors. uppför. så man var tvungen att hoppa i och dra båten, och eftersom att kalbe hade strumper på sej -.- så fick jag göra det.först var det typ kanske tio centimeter djupt, och jag hade dragit upp byxorna en bit, så jag blev inte blöt. men sen helt plötsligt så bara sjunker jag ner och får vatten upp till midjan. sen direkt efter när vi ska hoppa av båten för att lyfta den en bit uppe på land, snubblar jag när jag ska gå ur dej och doppar mej ändå upp till axlarna. yippie ! och min ryggsäck hade jag lämnat i bilen, för jag tänkte att jag nog inte skulle bli blöt. fel. så jag fick paddla i typ storm? i bara trosor och en stor regnjacka i flera timmar. jag frös ihjäl !
menmen, det löste sej. fast nu är jag heelt förkyld och ont i huvet. men ingen feber iaf, och så tog ett bad på typ två timmar med anisktsmask, hårinpackning, så hiiiimla härligt !

sååå, nu har jag klagat lite också.
blir väl kanske nåt inlägg imån.

här kommer lite bilder från hajken

jag och michelle


pontus filip och alex


claes och torbjörn


jag och michelle


michelle och elvira


elvira och jag


pontus filip och alex



(L)

föresten, en till sak att klaga på.
när vi paddlade så råkade jag styra in i ett träd, så jag fick en gren rakt på ögat.
så nu har jag ett sår och en blåtira, dock inte så stor, men ändå ! och på måndag är det skolfoto. shit.
jaja, så är det.

ha det bra :)

Kommentarer
Postat av: dinmichelllelllea

GAHAHAHAHHA.

det va fan bäst<3

2009-09-05 @ 15:38:39
URL: http://miiiiicha.blogg.se/
Postat av: elvis (L)



hahahahha, endast min lilla fobimänniska !



PUSS

2009-09-06 @ 13:18:17
URL: http://elviraL @ bdb
Postat av: gabriella

TOBJBKÖRN eran rektor är mina kompisars pappa(:

2010-02-21 @ 09:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0